Wie O Wie helpt ons

What kind of software do you use and how did you setup your processing chain

Wie O Wie helpt ons

Postby ekymof » 04 Mar 2009, 20:24

Goedendag,

Zou iemand ons amateurstation een handje kunnen helpen.

We hebben windows xp, met daarop: SAM broadcaster, Virtual audio cable, MBL, Airomate en 2 geluidskaarten, waarvan 1 192Khz kaart (EMU 0404)

Buten onze PC om hebben we een mengpaneel waarmee we een mic. en een telefoon bedienen.

DE VRAAG: Hoe kunnen we het beste alles schakelen zodat we uiteindelijk ook nog Stereo en RDS hebben.

Momenteel zit het als volgt (maar werkt niet goed) Muziek van SamBroadcaster gaat eruit via de standaard geluidskaart en dan het mengpaneel in.
Vanuit mengpaneel naar de ingang van geluidskaart EMU 0404. Dit signaal gaat naar binnen in MBL en dan via virtual cable naar Airomate.
Als laatst gaat het signaal eruit via de witte mono stekker van EMU 0404 en dan naar de zender.

De kaart staat ingesteld op 192Khz maar mbl kan deze samplerate volgens mij niet aan. We hebben trouwens ook een echo als we MBL gebruiken (het originele geluid en het geluid na de bewerking van MBL). Hier zit immers een kleine vertraging in.

Ook als we MBL ertussen uithalen gaat er iets niet goed.

Volgens mij gaat er iets mis met de volgorde van de schakeling en het gebruik van de gekuidskaarten ( in-en uitgangen)

Een heel verhaal dus, hoop dat je wat voor ons kunt betekenen.

mvg,

Jacob
Paloma Radio
Wierum
ekymof
New member

Re: Wie O Wie helpt ons

Postby Arjen » 04 Mar 2009, 23:10

Your question has been answered in your PM.
--oo0-*()*-0oo--
Arjen
Site Admin

Postby urdje » 29 Apr 2009, 16:52

hallo

Wou hetzelfde doen bij mijn pc die is uitgevoerd met de emu 0404 maar krijg ook steeds dat echo effect als ik gebruik maak van de stereocoder.

Met vriendelijke groeten
edwin
urdje
New member

Postby Arjen » 29 Apr 2009, 20:54

Hello Edwin,

This is a copy of what I have written to Jacob:

Beste Jacob,

Er zit inderdaad een fout in je opstelling. De EMU0404 mag je namelijk alleen gebruiken voor de output van Airomate. Je mag dus absuluut niet de input van de EMU0404 gebruiken aangezien de EMU0404 anders automatisch naar een lagere sample rate overschakelt. Volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om de eerste geluidskaart als input kaart te gebruiken.

- Output SAM broadcaster naar eerste geluidskaart.
- De output van deze geluidskaart gaat naar het mengpaneel.
- De uitgang van het mengpaneel gaat terug naar de input van dezelfde geluidskaart.
- In de settings van deze geluidskaart stel je de ingang van de geluidskaart in als record source.
- In MBL gebruik je deze geluidskaart als input.
- De output van MBL gaat naar virtual audio cable.
- Vervolgens gebruik je in Airomate deze virtual audio cable als input device.
- De output van Airomate gaat uiteindelijk naar de EMU0404.

Let op dat je de cable range van virtual audio cable instelt van 30000 tot 192000 Hertz.

Ik hoop dat deze voorgestelde opstelling wel zal werken. Het enige wat misschien een probleem kan opleveren is het instellen van de input source van de eerste geluidskaart maar theoretisch zou dit moet werken.
--oo0-*()*-0oo--
Arjen
Site Admin

Postby dknd » 27 Feb 2010, 02:09

Hallo,

Ik heb ook van het een en ander een vraag:
We zijn jonge groep hebben een kleine stuurzender, hlly 20 watt stuurzender.
Op deze zender zit Stereo nu willen wij er RDS op zetten is dit mogelijk?
De zender heeft een mini-jack ingang. En welke geluidskaart is geschikt voor airomate?
Ik had een keer de demo geprobeert met een Behringer geluidskaart, maar dit lukte niet.
Wat zou ik zeker moeten hebben om RDS via de computer te laten draaien.

paar punten:
-luktdit met een mini jack-ingang, zoniet dan is het al over :(
-zoja, welke geluidskaart.

b.v.d.

Groeten.
dknd
New member

Return to Broadcast software